Sider

torsdag, desember 20, 2012

Kristin - julepyntet lys


Det er snart jul og med et julepyntet hus kommer også levende lys. For å gjøre noen av mine kubbelys ekstra julete, har jeg dekorert dem med herlig julemotiv/tekst fra Kreativ Hobby. Teksten er stemplet "Bakgrunn julens ordspill". Jeg har stemplet det på baksiden av en serviett med rød Archival Ink, klippet det ut og deretter smeltet det inn i lyset. Det er ulike måter å smelte det inn i lyset på, men jeg har brukt strykejernet. Bare pass på å legg en bit med bakepapir mellom motivet/lyset og strykejernet. Pass også på å ikke ha strykejernet på med for sterk varme.

Jeg har dekorert et stort og et lite lys.

På bildene blir fargene litt feil. Litt av bakgrunnen ser rosa ut, men den fremstår ikke sånn i virkeligheten. Man kan bruke alle slags tekster og motiver til å dekorere lys på denne måten.

Ingen kommentarer: