Sider

torsdag, oktober 06, 2011

Et forsøk på SteamPunk

Jeg har utfordret meg selv - og gjort et forsøk på å lage et SteamPunk kort. Jeg har ikke noen StemPunk stempler eller tilbehør, men jeg har jo mye annet - så jeg har brukt det jeg har kanskje det kan gå som et SteamPunk kort :-)

SLIK HAR JEG LAGET KORTET OG DETALJENE:
Jeg har brukt masse forskjellig på dette kortet. Bakgrunnen er  i utgangspunktet et gammelt Basic Grey ark, som jeg først har malt med Distress Crackle Paint Tarnished Brass. Jeg har klattet på litt her og der og gnidd alt ut over hele arket med en papirserviett, så det ble et tynt lag - slik at mønsteret skinner gjennom. Deretter har jeg malt kantene med et tykt lag med samme maling. Noen av detaljene i arket var grønne (grener og blader til høyre), det passet ikke så godt - så de har jeg påført sort glitterlim.

Bagrunnen er også stemplet med god gammeldags maskeringsteknikk. 
Jeg  har først stemplet en stor filmrull. Deretter maskert og stemplet klokken, konetstykker m.m. inni filmrullen. Eifeltårnet, og noen tekster er også stemplet som en del av bakgrunnen. Alle stemplene er fra Kreativ Hobby  - og du finner mange av dem her: Artsy Stempler

Motivet "AngelEyes Sweetie" fra Kreativ Hobby er først malt med Distress ink. Kjolen ble først malt med den orange fargen "Rusty Hinge". Når dette var tørt dyttet jeg et tykt lag over kjolen med Distress Crackle Paint - Tarnished Brass. Detaljene på kjolen og håret har fått sort glitterlim.  Bak selve motivet har jeg limt en sirkel av sort tyll.

Som pynt har jeg brukt 2 sorte blondebånd. En stor swirl, dies og en stor knapp er alle malt med samme krakeleringsmaling som er brukt på kjolen og bakgrunnen. 

Nederst i høyre hjørne er det en liten tyllsløyfe og et dobbelt tannhjul - stanset ut av gamle Quickutz dies.


Det var moro å lage kortet, det alltid gøy å prøve noe nytt.

  Ha en strålende dag alle sammen - Anne Bente ;-)

1 kommentar:

Eva Marie sa...

Så utrolig tøft kort!
Masse detaljer å studere :)